Vikariat, Administratör, operativt ledningsstöd, Polisens kontaktcenter, region syd, Kalmar
Organisation
Polisregion Syd
KommunKalmar
LänKalmar län
Utlyst06 maj 2024
Ansök senast20 maj 2024
ReferensnummerC191815/2024
Arbetsplatsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.
Polisregion Syd är organiserad i fem polisområden: Blekinge nordöstra Skåne, Kalmar Kronoberg, Malmö, nordvästra Skåne och södra Skåne som tillsammans är indelade i 20 lokalpolisområden. Vidare finns det fyra regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten, utredningsenheten och gränspolisen, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
I den operativa enheten finns bland annat Polisens kontaktcenter (PKC). I region Syd är PKC en central del av polisens service till allmänheten med målsättningen att ha utmärkt tillgänglighet, bemötande och kvalitet. Uppdraget är att vara det första steget i en effektiv och kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess, med fokus på brottsuppklarning och brottsofferbemötande. Polisens kontaktcenter har i dag som uppgift att ta emot anmälningar, tips och lämna upplysningar till allmänheten. Dessutom är polisens kontaktcenter en viktig del i den initiala utredningsprocessen och i polisens arbete med att lösa brott. PKC Syds arbete utförs både från Malmö och från Kalmar i dag, men kommer även att etablera en verksamhet i Ronneby i slutet av 2024.
Vi söker nu ett vikariat som administratör till PKC Syds operativa ledningsstöd, med placering i Kalmar. Som en del av ledningsstödet är du med och skapar de bästa möjliga förutsättningarna för sektionens ca 220 medarbetare i deras möte med medborgarna.
Polisregion Syd är organiserad i fem polisområden: Blekinge nordöstra Skåne, Kalmar Kronoberg, Malmö, nordvästra Skåne och södra Skåne som tillsammans är indelade i 20 lokalpolisområden. Vidare finns det fyra regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten, utredningsenheten och gränspolisen, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
I den operativa enheten finns bland annat Polisens kontaktcenter (PKC). I region Syd är PKC en central del av polisens service till allmänheten med målsättningen att ha utmärkt tillgänglighet, bemötande och kvalitet. Uppdraget är att vara det första steget i en effektiv och kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess, med fokus på brottsuppklarning och brottsofferbemötande. Polisens kontaktcenter har i dag som uppgift att ta emot anmälningar, tips och lämna upplysningar till allmänheten. Dessutom är polisens kontaktcenter en viktig del i den initiala utredningsprocessen och i polisens arbete med att lösa brott. PKC Syds arbete utförs både från Malmö och från Kalmar i dag, men kommer även att etablera en verksamhet i Ronneby i slutet av 2024.
Vi söker nu ett vikariat som administratör till PKC Syds operativa ledningsstöd, med placering i Kalmar. Som en del av ledningsstödet är du med och skapar de bästa möjliga förutsättningarna för sektionens ca 220 medarbetare i deras möte med medborgarna.
Arbetsbeskrivning
Som administratör i PKC Syds operativa ledningsstöd arbetar du även mycket nära sektionsledningen och utgör ett viktigt stöd till hela PKC Syd.
I arbetet som administratör är du ett dagligt stöd för både verksamheten och gruppcheferna. Du ansvarar för administrativa arbetsuppgifter som till exempel ledningsstödets funktionsbrevlåda, genomför beställningar och inköp, koordinerar verksamhetsbesök, genomför och avsvarvar för verksamhetsundersökningar och är publiceringsansvarig för Intrapolis. Du sköter bokningar gällande tjänsteresor för både chefer och medarbetar. Vid behov är du med och stöttar planeringsfunktionen. Du medverkar under arbetsintervjuer, samt sköter inventeringar på sektionen.
I arbetet som administratör är du ett dagligt stöd för både verksamheten och gruppcheferna. Du ansvarar för administrativa arbetsuppgifter som till exempel ledningsstödets funktionsbrevlåda, genomför beställningar och inköp, koordinerar verksamhetsbesök, genomför och avsvarvar för verksamhetsundersökningar och är publiceringsansvarig för Intrapolis. Du sköter bokningar gällande tjänsteresor för både chefer och medarbetar. Vid behov är du med och stöttar planeringsfunktionen. Du medverkar under arbetsintervjuer, samt sköter inventeringar på sektionen.
Kvalifikationer
Kvalifikationer:
Det här är en möjlighet för dig som har:
Den operativa ledningsstödsgruppen är en liten grupp med många beröringspunkter bland arbetsuppgifterna, vilket ställer krav på tät kommunikation och stöttning inom gruppen. Som person behöver du därför vara ansvarstagande, ödmjuk och ha en utpräglad samarbetsförmåga. Som en del av det operativa ledningsstödet förutsätts du ständigt sträva efter att förbättra arbetssätt och metoder kopplade till ditt uppdrag. Vi erbjuder en spännande miljö där du får vara en del av PKC Syds utveckling och bidra till en ännu bättre verksamhet!
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Det här är en möjlighet för dig som har:
- Fullständig gymnasieexamen
- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
- Arbetslivserfarenhet av Officepaketet och Excel
- Arbetslivserfarenhet av att arbeta med skriftlig kommunikation
- Arbetslivserfarenhet av samverkan med interna/externa parter
- Arbetslivserfarenhet av att arbetat med uppföljning
- Arbetslivserfarenhet av att arbetat med systemutveckling
- Arbetslivserfarenhet av arbete med inköp inom offentlig verksamhet
- Arbetslivserfarenhet av rekrytering, utbildning och kompetensutveckling
- Erfarenhet av arbetet på PKC
- Erfarenhet av polisens interna system
- Är flexibel och snabbt kan skifta fokus mellan olika uppgifter
- Har fallenhet för administrativa uppgifter
- Är engagerad, tar ansvar för ditt arbete och är lösningsinriktad
- Har förmågan att göra stora mängder information tydligt och lättillgängligt för mottagaren
- Är noggrann, uthållig och har god förmåga att strukturera och prioritera - även under hög arbetsbelastning
Det ses som meriterande om du har:
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och särskilt att du:
Den operativa ledningsstödsgruppen är en liten grupp med många beröringspunkter bland arbetsuppgifterna, vilket ställer krav på tät kommunikation och stöttning inom gruppen. Som person behöver du därför vara ansvarstagande, ödmjuk och ha en utpräglad samarbetsförmåga. Som en del av det operativa ledningsstödet förutsätts du ständigt sträva efter att förbättra arbetssätt och metoder kopplade till ditt uppdrag. Vi erbjuder en spännande miljö där du får vara en del av PKC Syds utveckling och bidra till en ännu bättre verksamhet!
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner
Christian Barrdahl, Bitr. Sektionschef PKC Syd Kalmar
072-555 92 50
Johanna Hasselquist, Sektionschef PKC Syd
0730 82 43 77
johanna.hasselquist@polisen.se
Emma Åsander, HR-konsult
emma.asander@polisen.se
072-555 92 50
Johanna Hasselquist, Sektionschef PKC Syd
0730 82 43 77
johanna.hasselquist@polisen.se
Emma Åsander, HR-konsult
emma.asander@polisen.se
Fackliga företrädare
Fackliga företrädare från SACO, ST, Polisförbundet och Seko Polisen nås genom polisens växel; 114 14
Övrig information
Arbetsort: Kalmar (I arbetet förekommer resor mellan Malmö, Kalmar och Ronneby. )
Arbetstid: Flexibel arbetstid
Anställningsform: Vikariat 12 månader.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör
Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.
Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult, Emma Åsander.
Har du frågor gällande tjänsten kontaktar du rekryterande chef Christian Barrdahl eller Johanna Hasselquist
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under polisen.se/krigsplacering och polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Arbetstid: Flexibel arbetstid
Anställningsform: Vikariat 12 månader.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör
Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.
Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult, Emma Åsander.
Har du frågor gällande tjänsten kontaktar du rekryterande chef Christian Barrdahl eller Johanna Hasselquist
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under polisen.se/krigsplacering och polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.